Monday, June 30, 2008

bismillah 9




Bacalah Bismillah sembilan(9) dan amalkan lah... sebaik-baiknya selepas solat fardu... Insyallah anda akan dilindungi oleh ALLAH SWT... boleh dijadikan penggerun... ketika berhadapan dengan musuh baca dan hembus pada musuh... ayat ini juga sebagai pengasih.. dan banyak lagi khasiatnya.. Insyallah..jika solat anda kukuh..




2 comments:

Unknown said...

Asslamualaikum semua...
Sy pon keturunan dri Rao, kmpng Gunung Mesah ,gopeng, tempat lahir di kampar perak.
Sy teringin nk thu usul asal keturunan Rao ni. Skurng mnjadi panduan anak cucu kelak...
Mr penny

Unknown said...

As Salam Apa Khabar Pembaca Semua, Saya pun berketuruan RAWA, ayah saya lahir di Kampung Gumut Kalumpang, Nama Datuk Sutan Adil manakala ayah saya nama Ariffin, apa yang saya baca di atas terdapat pada ayah saya sendiri. Ayah pandai mengubat, memasak , bertukang , banyak bahasa dia tahu selain bahasa rawa dan terakhir sekali ialah ayah pandai bersilat.Saya tak pasti silat ini asal daripada keturunan rawa atau tak, tapi yang saya tahu ayah pandai silat yang di kenali " Silat Sendeng "..saya tak sempat belajar silat nie...sebab masa nak belajar ayah tua dan jugak dan mula sakit..di sebabkan banyak ilmu, banyak pulak la yang ada hasrat dengki pada ayah saya..

Saya berterima kasih pada ayah kerana di berikan nama keturunan rawa yang mana mewarisi nama datuk iaitu Sutan di awal nama. Anak saya ada dua lelaki salah satu saya letak nama Sutan di depan supaya tak hilang di makan zaman.

Di sini saya ingin menambah kenalan yang datang daripada satu rumpon iaitu RAWO...
Melalui email sutan77@gmail.com.

Sekian sedikit coretan dariapda anak RAWA di Sungai Buaya.